Over HorecaHeld

Jack Stoffels, aangenaam! Met ruim 30 jaar ervaring in het horeca vak, heeft dit een schat aan kennis, ervaring en belevenissen opgeleverd. Deze schat wil ik graag delen, met als doel het verder ontwikkelen en winstgevend maken van uw horeca business.

Vaak hebben we het te druk en gaan we op "in de waan van de dag", waardoor we kansen voorbij laten gaan en bedreigingen te laat signaleren. 

Het is en blijft een uitdaging om verandering in gang te zetten. Het begint bij uzelf! Ik help u om samen te bepalen wat u wilt bereiken, welke rol u hierin wilt spelen, wat de acties worden om dit te bereiken, een stukje reflectie, evaluatie en bijsturing hiervan.   

Graag help ik u hierbij en dit doen we SMART en uw wensen en behoeften staan hierin centraal.

Ervaringsgebieden:

 

1. Operationeel: Zelf heb ik jaren gewerkt in de F&B en Front office afdelingen in gerenommeerde hotels in binnen- en buitenland. Sfeer en beleving is key, maar daarnaast hebben de afdelingen specifieke functies, taken en verantwoordelijkheden. Door eerst mee te draaien in de betreffende afdeling(en) en het vervolgens opstellen van een bedrijfsplan met: Verwachtingen, doelstellingen en resultaten; geeft vaak een goede koers die ons kan leiden naar het gewenste resultaat. Toch zien we vaak dat dit uit de rails loopt. Je kunt hierbij denken aan het doorlichten van een receptie, keuken, huishouding, bediening of salesteam. 

 

2. Commercieel: Als Hotel General Manager heb ik verantwoordelijkheid gedragen voor mijn eigen Sales & Banqueting afdeling en daarnaast relevante salestrainingen gevolgd. Het mooie van dit aspect is dat het niet zozeer gaat om "verkoop", maar meer om het aangaan van een "partnership" met de klant of gast. Het is belangrijk dat de guest journey geheel in kaart word gebracht. Los van de Sales afdeling is iedereen een "verkoper" en moet "more selling" of "upseling" altijd onderdeel zijn van de standaard uitrusting van uw medewerkers. Geef de gast de keuze en mijn motto "Think about a guest as yourself" komt hier dan goed tot zijn recht: Als je je kunt verplaatsen in een gast, wat zijn of haar wensen en behoeften zijn, kun je daar makkelijk op inspelen. Denk: Hoe zou ik zelf behandeld willen worden? De uiteindelijke natuurlijke "extra" revenu is bijzaak vaak voor uw medewerker, maar voor u als ondernemer heel erg belangrijk

 

3. Financieel: Het ontwikkelen van een capex, bedrijfsplan, budget , verlies- en winstrekening, F&B analyse, forecast, etc. Eigenlijk alle tools om gaande weg het resultaat van uw doelen te kunnen meten. Ook een kostprijscalculatie op rooms of F&B niveau is een belangrijk aspect. Of wat dacht u van het correct vormgeven en toepassen van rooms revenu management (yielden - ofwel de welbekende "10-tjes oorlog"), kan ik helpen ontwikkelen. 

 

4. ICT: Technologie is heel belangrijk om gasten te bereiken bijv. door middel van social media. Hotelsystemen moeten optimaal werken om uiteindelijk geld voor u verdienen. Door mijn jarenlange ervaring heb ik veel kennis opgedaan met verschillende PMS systemen, kassasystemen, facilitaire systemen, hr systemen en allerlei roostertools om productiviteit te waarborgen. 

 

5. Human resources: Human Capital - mensen zijn uw belangrijkste "bezit". Het moet aansluiten op uw missie en een visie. Wie ben ik ? Wie wil ik zijn? Hierbij moet het werving en selectieproces weer naadloos aansluiten. Het vervolgens uitzetten van campagnes of juist heel gericht zoeken? Vervolgens is het zaak om uw mensen te boeien, te binden en te behouden. Wees oprecht geïnteresseerd!

 

 

 

 

 

https://www.business-class.nl/nl/uitzendingen/video/q/onderwerp/fletcher_hotels_restaurant_nieuwegein/id/3380 https://www.zeelandbusiness.nl/investeer-in-je-horecapersoneel/